sâmbătă, 7 aprilie 2012

Nimicuri fara sens

Am citit recent o carte care m-a pus pe ganduri.... (iubitul meu imi spune mereu sa las prostiile si sa nu mai citesc carti ciudate).
In orice caz, ma simt o femeie mult mai puternica acum si incep sa constientizez ca pot lupta pentru fericirea mea (nu ca as avea nevoie de vreo carte ciudata care sa-mi spuna asta...).
Nu stiu de ce, dar in ultima vreme parca vad din ce in ce mai des la toata lumea o dorinta de abandonare de sine, o dorinta de a trai fara sa decizi nimic, daca s-ar putea sa ia altcineva deciziile pentru tine, chiar si pe cele de zi cu zi, care nu implica prea mare raspundere: ca mananci, ce faci in timpul liber, etc. Ei, cartea asta exact asta incearca sa faca: sa-ti deschida ochii asupra importantei celei mai mici decizii pe care o iei. Sustine ca devii mai puternica cu fiecare hotarare minuscula din viata ta, prin simplul fapt ca poti alege! Ca sunt o multime de femei, majoritatea, care traiesc in felul asta: "iubitule, ce mancam azi?" "ce ai vrea sa facem azi, mergem la film sau mergem in parc?" "ti-ar placea sa iesim azi la o plimbare?". Si cartea asta spune ca asta este rau. E rau sa nu poti hotara pentru tine, sa te lasi mereu in voia altcuiva, pentru ca, in cele din urma, vei ajunge sa-ti pierzi identitatea. Vei ajunge sa faci atat de multe compromisuri incat vei fi parasita pentru alta mai independenta. Sau, si mai rau, te vei imbolnavi pe fondul atator frustrari adunate.
Asa ca nu e mai bine ca viata ta sa fie asa?: "Iubitule, astazi am chef sa mergem la bazin, la inot. O sa fie frumos, relaxant, si mai ales n-am mai facut asta de mult. Nu, nu e o problema daca tu nu vrei sa mergi, ne vedem acasa diseara."
Habar n-am de fapt de ce am scris asta :-)
As minti insa daca as spune ca nu mi-ar placea sa vad femei mai independente....femei care sa stie ce vor si cum sa obtina. Femei culte, educate, dar care sa nu se dea inapoi de la o injuratura cand vremurile o cer. Femei care sunt femei, nu pisici gata sa stea la alintat. Pentru ca nu poti fi implinita pana nu  stii sa te certi si sa ceri ce-i al tau. Dreptul tau. Fara sa dai inapoi daca stii ca ai dreptate si fara remuscari ca ai ranit sentimentele cuiva pentru ca ai tipat.
Asa incat de maine o sa ma schimb:
- o sa spun clar si raspicat ce vreau si n-o sa mai presupun ca altcineva imi citeste in minte ca sa stie ce-mi doresc;
- o sa-mi fac lobby daca vreau o promovare si n-o sa-mi mai fie rusine sa-mi arat meritele pentru ca "o femeie trebuie sa fie modesta";
- o sa invat sa spun "NU" fara remuscari si fara sa dau inapoi;
- o sa fiu mai atenta la dorintele mele nu la ale celorlalti;
- o sa spun o injuratura cand ma enervez, chiar daca, in prima faza, numai in gand.
Si asa, pot spune ca ma reinventez. Sau ca renasc. Chiar daca, sunt convinsa, cineva o sa spuna ca sunt rea.
O sa-mi asum rautatea mea castigata cu pretul renuntarii la frustrari nemeritate.
Te sarut iubitule, si astept sa ma redescoperi :-*

Un comentariu: